Klairs – Supple Preparation Facial Toner

rec-klairs-supple-preparation-facial-toner-01

Vad är det? Återfuktande toner som tar bort smuts och talg samtidigt som den återställer pH-balansen efter rengöring.

Vad är i? Aminosyror lugnar och minskar irritation i huden, hyaluronsyra, lakritsrotextrakt, aloe vera, peptider.

INCI: Water, Butylene Glycol, Dimethyl Sulfone, Betaine, Caprylic/Capric Triglyceride, Natto Gum, Sodium Hyaluronate, Disodium EDTA, Centella Asiatica Extract, Glycyrrhiza Glabra (Licorice) Root Extract, Chlorphenesin, Tocopheryl Acetate, Carbomer, Panthenol, Arginine, Luffa Cylindrica Fruit/Leaf/Stem Extract, Beta-Glucan, Althaea Rosea Flower Extract, Aloe Barbadensis Leaf Extract, Hydroxyethylcellulose, Fragrance, Portulaca Oleracea Extract, Lysine HCL, Proline, Sodium Ascorbyl Phosphate, Acetyl Methionine, Theanine, Retinyl Palmitate, Hydrogenated Castor Oil, Copper Tripeptide-1 (COSDNA)

rec-klairs-supple-preparation-facial-toner-02

Passar: Torr och känslig hy.

Doft och konsistens: Något tjockare än vatten, doftar underbart av lavendel.

Känsla: Svalkande, återfuktande.

rec-klairs-supple-preparation-facial-toner-03

Applicering: Morgon och kväll efter rengöring, jag applicerar med fingrarna men föredrar man bomullsrondeller går det såklart bra också. Ibland kör jag lager-på-lagervarianten, där man pressar in lager av toner i huden – extra skönt efter t ex en peel. (Läs mer här.)

Vad är bra? Helt ärligt – i början märkte jag ingen större skillnad och var beredd att rycka på axlarna och avskriva Supple Preparation Facial Toner som medelmåttig, men ju mer jag använde den desto mer gillade jag den, och så plötsligt märkte jag skillnad på min huds fuktnivåer! De produkter jag applicerade ovanpå tycktes absorberas bättre, huden fick en ny typ av lyster och jag behövde inte oroa mig för att det skulle strama eller klia.

Vad är mindre bra? Inget. Bra pris per milliliter och lättillgänglig, what’s not to love?

rec-klairs-supple-preparation-facial-toner-04

Pris: 150 ml/309 kr, GLOWiD
Betyg: 5/5

2 comments

Kommentera

