Not with a bang, but a whimper

2008 började jag blogga som Fröken Rosa, en blogg som med åren växte och blev hyfsat framgångsrik. På senare tid har jag känt mig allt mer trött på det svenska bloggcommunityt, den konsumtionshets som frodas och pressen att uppfylla de normativa utseendekraven – fin hy, fylliga läppar, långt hår, smal kropp – och jag vill inte längre vara en del av det. Fröken Rosa hade blivit för stor.

Men jag ville fortsätta skriva om hudvård och kanske främst k-beauty, för det tycker jag är så himla roligt! Så jag flyttade över alla relevanta inlägg hit där jag kan blogga helt på egna villkor. Här kommer jag att recensera produkter och analysera ingredienser men aldrig någonsin några ”hauls”, denna vulgära uppvisning i att äga, äga, äga saker vi inte behöver för meningslösa klicks.

Välkomna!

Reject the ideology that has enslaved you.

3 comments

  1. Fantastiskt bra! Det du beskriver låter som allt jag letat efter i en blogg, och på svenska! Ser verkligen fram emot att fortsätta följa dig 🙂

    Gilla

  2. ÅH❤ Sådan himla lyx att få fortsätta läsa alla roliga, smarta och pålästa inlägg som du bjuder på. Tack!

    Gilla

Kommentera

