Sommar, sommar, sommar: dags att skippa fuktkrämen?

Nu tror ni väl att jag har tappat det helt, men hear me out! Varmt väder innebär (oftast) svett, kladd och smält makeup, ju fler lager desto värre. Jag drar ned morgonrutinen till the bare minimum och ersätter helt fuktkräm med solskydd.

sunscreen

  • Akademiklinikens Day Maximal Sense SPF 50 (recension) är en favorit sedan tidigare. Krämen återfuktar lagom, passar ypperligt under smink och – viktigast av allt – skyddar huden mot farlig UVA- och UVB-strålning. Den här har jag köpt om och om igen!
  • Misshas Time Revolution White Cure Blanc Tone-Up Sun Protector SPF 50+ är mitt senaste köp på solskyddsfronten. Jag har inte hunnit testa ordentligt än, men recension kommer längre fram. Den här är alkoholfri, något som är ganska ovanligt för asiatiska solskydd, och lätt tonad för att undvika en vit hinna.
  • bareMinerals Prep Step SPF 50 Mineral Shield Daily Prep Lotion är egentligen en primer men fungerar lika bra som skydd mot solen, win win!
Kommentera

